Tiedote: Naistenkartano ry muuttaa Kalliolan setlementtitaloon 15.8.

Naistenkartano ry muuttaa Kalliolan setlementtitaloon elokuun puolivälissä. Naistenkartano ry on vuonna 1922 perustettu naiserityistä, riippuvuuksia ennaltaehkäisevää ja hyvinvointia tukevaa toimintaa tuottava kansalaisjärjestö. Tulevat toimitilat löytyvät Kalliolan setlementtitalon 1. kerroksesta.

Muutto tuli Naistenkartanolle ajankohtaiseksi vanhojen toimitilojen käydessä pieniksi toiminnan laajentumisen myötä. Elokuusta alkaen järjestön keskustoimiston lisäksi myös Helsingin NOVAT-ryhmät kokoontuvat Kalliolan tiloissa.

”On mahtavaa päästä osaksi Kalliolan setlementtitalolla olevaa järjestöyhteisöä, sillä se avaa myös lisää ovia hedelmälliseen yhteistyöhön”, sanoo Naistenkartanon toiminnanjohtaja Annina Laaksonen.

”Uskon, että Naistenkartano tuo Setlementtitalon yhteisöön uusia hienoja toimintamuotoja ja toivottavasti yhä useammat ihmiset löytävät meille. Talo on piilotettu timantti, jossa on tilaa ja mahdollisuuksia monenlaiselle toiminnalle”, jatkaa  Kalliolan alueellisen setlementtityön johtaja Eekku Aromaa.

Lisätietoja:

Setlementtitalo sijaitsee Alppiharjussa osoitteessa Sturenkatu 11, 00510 Helsinki. Setlementtitalo on yhteisöllisten tilojen ja toiminnan keskittymä, jota ylläpitää Kalliolan Setlementti. Tiloissa toimii Kalliolan lisäksi Suomen Setlementtiliitto ry, Setlementtiasunnot ry, Kansalaisareena ry ja Cafe Damascus.

Naistenkartanon toiminnan tavoitteena on vahvistaa naisten arkipäivän elämänhallintaa, ehkäistä erilaisten varhaisvaiheen riippuvuuksien kehittymistä sekä tukea niistä irtaantumista. Järjestön keskeisinä toimintamuotoina ovat kaikille naisille suunnattu NOVAT-ohjelma, jonka ydin on vertaistukeen perustuva ryhmätoiminta sekä Nettikartanon maksuttomat, luottamuksellista ammattiapua naisille tarjoavat verkkoauttamispalvelut. Yhdistys järjestää myös naisten näkökulman esiin tuovan yleisöluentosarjan syksyisin ja keväisin vaihtuvan teeman mukaisesti. Naistenkartanon toimintaa rahoittaa STEA sekä Helsingin ja Tampereen kaupungit.